ScyPie

Alla inlägg under maj 2014

Av Chloe Silverpie - 7 maj 2014 15:33

Hej!

Uppdateringen idag var ganska väntad. Trodde dock att det skulle komma ett championat också.

Bild i repris


Sakerna på bilden har inte flyttat sig. Kanske vi får ett championat till nästa vecka, vem vet?


Uppdragen var ganska korta, men tröjan var väldigt fin!

Satte ihop en liten outfit med den.

Fastnade även för den här sööta ponnyn som jag antagligen kommer köpa när jag får råd.

Är dock osäker. Jag rider inte på Sunstar så mycket. Är det för att hon rider så segt eller är det för att jag inte tycker om färgerna? Får helt enkelt fundera på det. Vi får se om det blir nästa hästköp, eller ej.


Alla ponnyerna var väldigt söta. Hade faktiskt kunnat tänka mig att köpa alla, hehe. 


BETYG:

Jag ger denna uppdateringen 3 och en halv av 5.

              


Ha en bra onsdag!

 

PSST. Jag måste sluta säga saker jag aldrig håller. Jag SKA lägga upp Veckans plats idag, imorgon eller på fredag.

Tror jag kommer ta en paus med Veckans plats ett tag sedan, men inget jag vet.

Av Chloe Silverpie - 5 maj 2014 18:57

Hej!

Har märkt att jag börjat vara i Fort Pinta mycket mera. Vet inte om det är för att jag gillar börjar rätt nära Fort Pinta eller om jag helt enkelt börjat gilla stället. Kanske både och?


Iallafall satte jag mig ned på Fort Pinta Café och tog en fikastund.

Mmmm... Visst ser det gott ut?


Av Chloe Silverpie - 5 maj 2014 17:00

Har haft fullt upp idag. Blir lite sena inlägg. 

Här är förresten en bild jag skulle lägga upp igår, men det gick inte så bra med den planen.

Denna redigeringen är inte klar, kom knappt halvvägs innan jag bestämde mig för att sluta med den. Varför jag slutade med den? Gissa tre gånger! Glömde återigen bort detta med lager.. Måste komma ihåg det nästa gång, annars kommer det sluta som denna gången.


Nåja. Idag ska jag försöka hinna med Veckans Plats, en omröstning (har lite svårt att komma på vad den ska handla om bara) och lite andra saker.

Vill också påminna er om imorgon då jag har min bloggfria dag. Har nationella prov imorgon också, jippie. :(


HA EN BRA MÅNDAG!

Av Chloe Silverpie - 4 maj 2014 20:39

Hejsan!

Vill återigen påminna er om min länklista.

Det är bara att kommentera på DETTA inlägget ditt namn och din blogg så skriver jag upp dig på min länklista (kommentaren tas bort)!



!!! Veckans Plats kommer upp imorgon. Hinner inte med det idag, tyvärr. !!!


Ha en trevlig kväll!

Av Chloe Silverpie - 4 maj 2014 17:00

Hejsan!

Har tänkt att jag ska skriva om klubbar ganska länge nu, men det har aldrig blivit av. Därför tar jag nu tag i det!


Klubbar tycker jag är ett jättebra sätt att få nya vänner. Men jag tycker att klubbfunktionen måste utvecklas mer. 


Just nu finns det två flikar när man klickar på klubb; Medlemmar och Klubbinfo.

Det kan dock bli lite rörigt om man har allting samlat på samma plats (iallafall om man är som jag, som vill ha ordning), därför hade det kunnat vara fler flikar. Till exempel aktiviteter, regler, titlar med mera.


Det hade även varit roligt om man fick bestämma titlarna själva. Max antal titlar hade kunnat vara tio, minst två(klubbägare och någon till). 


Om det är två som äger klubben och båda två vill bjuda in, ändra klubbinfo och så vidare går det för tillfället inte, men klubbägaren hade kunnat välja vad de olika titlarna har för 'makt' i klubben, om ni förstår vad jag menar?


En funktion som jag har hört många velat ha är att man ska kunna skicka post till alla i klubben samtidigt. Detta hade kunnat heta Klubbpost, kanske? 

Hade varit en mycket bra funktion!


Sedan har jag också en drömfunktion, men den är ganska overklig. Kan skriva den ändå, för skojs skull.


Tänk er en ö med ett ridhus på.

Via klubben klickar man på en knapp som gör att man kommer till ön. När man är på ön kan ens klubbmedlemmar endast se en. 

Klubbägaren/klubbledaren/Ridläraren kanske skulle kunna sätta ut hinder?

Har hört denna idéen någonstans också, men minns inte vart. :(


Vad tycker ni om klubbar?

Av Chloe Silverpie - 4 maj 2014 16:25

Hej!

Satte mig ned och tänkte rita lite.

Nja, gick väl inte sådär superbra. Min första häst jag ritat på datorn, ehe. Det ska likna Springdale, iallafall på färgen (ansiktsformen är väl inte sådär jättelik).

Glömde även bort att det går lättare m man jobbar med lager...


Bild i repris


Av Chloe Silverpie - 4 maj 2014 13:15

Vet inte hur mycket jag kommer byta design, men tycker det är väldigt roligt haha. 

Ska dock försöka hålla mig till denna nu.

Random bild

Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards