ScyPie

Alla inlägg under november 2014

Av Chloe Silverpie - 30 november 2014 11:57

Hej!

Nu har jag ändrat till min juldesign,dock är jag lite osäker på blått och rött. Har lagt till lite nya saker som bakgrundsmönster i några skrivfält, en nedräkning till jul och den nya kategorin "Jul"!


Idag är det även första advent, så idag får vi tända första ljuset. :D


Av Chloe Silverpie - 28 november 2014 14:16

Nu är det fredag, wehoo.


Idag är jag ledig från skolan och har gjort massa dagliga.  Nu ska jag baka! :D

Av Chloe Silverpie - 27 november 2014 16:52




Har skickat Applecake till Hästön. Just nu rider jag bara på Dragon och kände att Applecake hade det bättre där än i stallet ... för jag tar inte hand om henne ...

Av Chloe Silverpie - 25 november 2014 16:24



Två gamla bilder från april!

Av Chloe Silverpie - 23 november 2014 19:00

Hjälpte till på Sunfieldgården

 

Levlade, är i level 16 nu!

Av Chloe Silverpie - 21 november 2014 16:45

ALLA BILDER I DETTA INLÄGGET ÄR TAGNA FRÅN STARSTABLES NYHETSSIDA


I DETTA INLÄGGET KAN DET INNEHÅLLA LITE SPOILERS

FRÅN DINODALEN


Hej!

Har  ni sett sneak-peekerna (haha vad heter det)?

De ligger  uppe på Starstables nyhetssida.


"Kallterna är ett mystiskt och gåtfullt bergsfolk som till en början kan verka lite blyga, vilket innebär att du måste jobba hårt för att få deras förtroende och respekt!" - Starstable teamet.

Jag tycker de verkar som ett väldigt intressant folk. Tänker mig att de bor högt uppe i bergen i grottor. 

 


Nu är det bekräftat - fjordingarna kommer till Starstable! De är här den 10 december, om ungefär 3 veckor!

De verkar väldigt söta och välgjorda.

Om man tittar på bakgrunden ser det väldigt snöigt ut, Dinodalen? Kanske kommer de till Nics lägerplats? Vi får se om jag köper någon, har samlat starcoins ett tag nu.

Annars har jag inte så mycket mer att säga mer än att jag tycker manen är väldigt fin, haha.

 

/Chloe

Av Chloe Silverpie - 20 november 2014 14:48

Hej!



VARNING FÖR SPOILERS I

DINODALEN

 

 

 

 

 


Igår släpptes äntligen Dinodalen.



Första uppdraget vi fick var väldigt lätt. Helt plötsligt hade snön smält? Ingången var liten (fastnade lite här och där första gången) men jag tyckte inte det skulle vara någon stor ingång, haha.


Hissen var jättecool, kul med något nytt! Trevligt att träffa på Nic igen och sjön var fantastisk!

Jag älskar Dinodalen, området är väldigt bra gjort. Längtar tills vi ser affärerna, skulle jättegärna vilja köpa nya kläder. På trailern såg man en ny mössa, är spänd över hur den kommer se ut!


"Hjälp till att bygga delar av ett helt nytt område: på Nic Stonegrounds lägerplats behövs det nya butiker, en veterinär, ett café, en brunn, en transport OCH ett ställe att ta hand om hästarna!" - Från Nyhetssidan. Kommer det alltså komma butiker till Nics lägerplats med mera? Känns som att lägerplatsen kommer bli mycket större med tiden!


Vad tror ni det finns i den stängda delen? Jag vet inte riktigt vad jag tror, hade föreställt mig en by men är inte riktigt säker.


Nu kan man även "lägga ihop" saker i ryggsäcken, som till exempel äpplen. Jättebra, mer plats i ryggsäcken!


Förresten har Starstable uppdaterat sin hemsida. De har fixat en tomteluva på "starstable"-loggon och några av karaktärerna på förstasidan! 


Snart kommer kanske juluppdateringen?

Uppdateringen före första advent är den 26:e november (nästa vecka!), då skulle det komma mer uppdateringar i Dinodalen. Kanske kommer det både och? :D


/Chloe


Av Chloe Silverpie - 18 november 2014 14:15

Denna outfit kommer jag rida in i Dinodalen med. Dragon ska följa med dit första gången! 


Imorgon kommer det förmodligen komma upp några bilder från Dinodalen, en liten förvarning. :)

Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards