ScyPie

Alla inlägg under juni 2020

Av Chloe Silverpie - 7 juni 2020 20:38



Idag var det val i Dundull, Mistfall och jag hjälpte till med att samla röster till Sigry; jag kunde inte säga nej när min goda vän Rania frågade om hjälp. Det innebar många sysslor som till exempel att valla kor och transportera fågelskrämmor. Jag passade även på att njuta av den vackra miljön i Mistfall och rida i deras paddockar när jag var där. Det är inte ofta som jag tar mig dit, något som jag måste försöka göra mer i framtiden. Det finns många olika stigar långt borta från alla människor som jag längtar efter att utforska.




Av Chloe Silverpie - 6 juni 2020 18:30

För några år sedan skrev jag ihop en önskelista över saker jag ville ha i StarStable Online. Här kommer en ny sådan som jag uppdaterar efterhand! Detta blev också en kritik över hela huvudstoryns handling... varning för svengelska.

 


 

Tekniskt/UI

  • Uppdatering av UI: kunna göra fönster större/mindre, kunna zooma på kartan (de uppdaterade UI men åååå snälla fixa det igen: uppdatera allting i UI, komprimera spelnamn/hästnamn, göra det mer personligt, inte se ut som ett mobil-UI, osv osv ... ... )
  • Kunna välja om man ska se emote-meddelanden i chatten
  • Innan kunde man sätta på hästens utrustning i vilken ordning man ville (till exempel husdjuret först, sedan väskan) men att viss utrustning inte visades först. Detta går inte längre, något jag tycker är oerhört frustrerande.
  • Jag är inte ett så stort fan av Snabbshoppen då jag tycker den tar bort från inlevelsen i spelet. Man kunde leva sig in i spelet mer när man var tvungen att rida runt till den faktiska platsen istället för att med två klick kunna köpa det man ville. (Jämförelse: Dungeon Finder i WoW...) Jag tycker även att det tar bort meningen med köpcentret.
  • Välja hotkeys själv.
  • Spelprofil. Det hade varit roligt att kunna välja egenskaper för spelaren också. Erfaren/nybörjare, hemstall, hur länge man varit på Jorvik... osv.
  • Skippa cutscenes, speciellt i uppdrag med mera (till exempel när man får se en lång förklaring till var en karaktär har tagit vägen...).
  • På samma spår som ovan: kunna avbryta animationer

Utseendemässigt/Spelkaraktären

Har skrivit lite om detta i inlägget "RANT: Nya spelkaraktärer".

  • Mer olika hårfrisyrer (60-, 70-, 80- tal pls)
  • Ryggsäck som accessoar
  • Huddetaljer, typ fräknar och ärr.
  • Mer typer av ansikten och kroppar.
  • Mer hårassociarer! Hårspännen, diadem, rosetter mm.
  • Hög-midjade kjolar/byxor.

 

Områden

  • Göra Sydhoven till en mer betydelsefull plats, just nu känns det som ett stort tomt område.
  • Uppdatering av alla platser på Jorvik (något som jag tror är påväg, men det tar lång tid såklart). Jag ser mest fram emot Hollow Woods, med tanke på hur fint Gröndal blev! Ser även fram emot en uppdatering av Jarlaheim, tror det kan bli riktigt fint!

  • Mer tävlingar. Hade älskat om varje område hade i alla fall 2 tävlingar (gärna fler för det är min favoritsak att göra...). Områden jag speciellt tänker på just nu är Hollow Woods (förhoppningsvis får vi mer när uppdateringen kommer!) och Fort Pinta (tänk typ en tävling runt Doyles Abbey).

Story

  • Inga mera plotholes. Jag tycker iofs att StarStable har blivit duktiga på detta, så detta önskemål är kanske lite utdaterat men jag tycker det är viktigt iaf: Istället för att introducera nya områden i huvuduppdragen skulle jag önska att uppdragen bygger vidare på lore som redan existerar. En del områden känns bortglömda för tillfället. Det finns massa andra områden som nämnts en eller två gånger som man då tyckt verkat vara en väsentlig del av huvudstoryn, men sedan aldrig mer tagits upp.

    Jag skulle önska att de hade delat upp alla stories* i olika huvudstories: en för hela Jorvik (som då blir huvud-huvud-storyn) men sedan en huvudstory för varje område som vi låser upp efterhand. Jag tror att det kan ha varit det de har försökt med, men eftersom det inte kommer några uppdateringar till sid-huvudstoryna känns det som att det finns för mycket plotholes för tillfället och inga svar på frågor som ställdes redan 2015. Vi vet inte ens om vi kommer att få svar!, något jag tycker är väldigt synd eftersom det finns mycket potential i den lore som redan byggts upp. Det skulle vara spännande att få fortsättningen istället för nya områden med nya berättelser som löper risk att bli bortglömda.

    Alternativet är ju såklart att de försöker få med alla svar i huvudstoryn, men risken är att det är svårt att få med så många detaljer (för även om det ibland verkar som de har glömt bort viss lore i sitt egna spel så hoppas jag inte det är fallet). 

    *med stories menar jag quest-lines, side-stories som ändå är en stor del av StarStables lore, idk
  • Generellt mer små uppdrag! Jag älskar att rida runt till Jorviks befolkning och få lära mig mer om dem, även om det inte är väsentligt för huvudstoryn eller ens relaterat. Det känns så mycket mer levande. 
  • Temporära uppdrag, vet inte vad jag ska kalla det men låt mig förklara. Typ uppdrag som är relaterat till huvudstoryn men som man inte behöver spela igenom och som endast finns där under en kort tid. Behöver inte vara något stort uppdrag, kanske bara att man pratar med en NPC under en viss tid (till exempel när man stänger sprickor eller byggt klart bron) och att de ger en hint om att deras liv påverkas av storyn och det man gör i spelet.

Nya funktioner/Övrigt

  • Väder och årstider (!!!)
  • "Housing" Mer information finns i detta inlägg (se punkt 5)!
  • Den nya funktionen "tryck på E för att interagera" är ganska ofullständig just nu. Till exempel, trycker man på E för att interagera och sedan E igen händer ingenting. Hade varit bra om man kunde stänga olika öppnade menyer mm genom att trycka E igen. 
  • Anslagstavla för att t.ex söka klubbar?
  • Äntligen få reda på de lysande luckorna runt om i Jorvik! Vi var så nära apology video rn för att tvingat mig springa ett race med Beatrix istället
  • Mer samla-föremål! Det hade varit jättekul (och immersive) att kunna hitta olika föremål runt om på Jorvik som man sedan kan ge till tex ett museum som de ställer ut. En fysisk plats istället för journalen. Jag tänker typ Stardew Valley-inspirerat.
  • Appropå journalen är den också är en rolig idé och jag skulle gärna sett fler objekt/förklaringar/lore i den!!! Tex kunna läsa hur långt man har kommit i huvudstoryn men också andra quest-lines och områden. En WIKI inuti spelet, typ. Alternativt!! Att detta går att hitta i böcker  i olika bibliotek runt omkringpå Jorvik.
  • Bättre "endgame", som jag har skrivit om här: "RANT: Endgame".

Saker som numera finns i spelet:

  • B för att nå ryggsäcken istället för I .........
  • Uppdatering av spel-karaktären.
  • Ett portträtt av vår spelkaraktär vid pratbubblor och liknande
  • Spelprofil: skriv en kort beskrivning av dig själv + hästen, alt välja egenskaper (kom för hästprofilen)
  • Devil's Gap + Fort Maria
Av Chloe Silverpie - 2 juni 2020 13:21


"Årets" ljusritt. Det känns som om denna sommar har varat i sju år. :) Jag kände för att vara lite traditionell och ta på mig Jorvikdsdräkten. Dock var jag den enda...


Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards