ScyPie

Alla inlägg under september 2023

Av Chloe Silverpie - 30 september 2023 14:30

30 september
Det är en skakig färd upp med linbanan; vinden ligger på kraftigt halvvägs upp på toppen av berget. Silvergladeobservatoriet. Det är en lättnad när Zapling och jag äntligen kommer ut från kabinen och tar ett friskt andetag. Utsikten härifrån är så vacker. Praktfullt. Världen ser så liten ut från ovan. Som om Pandorias skräck inte spelar någon roll; att hotet från Mörkerryttarna inte ständigt svävar ovanför oss. Här finns bara nuet.

Mario hälsar glatt på oss när vi kommer fram. Det var ett tag sedan jag besökte honom nu men här uppe verkar tiden nästan stått stilla. Ensamt och en småningen kyligt, noterar han i den krispa höstluften, men stjärnorna ger gott sällskap. Vi delar samma intresse för stjärnhimlen. Så mycket outforskat, så många frågor vi ännu inte fått svar på.

Han har skaffat en ny stjärnkikare, mycket sällsynt och av bästa kvalité. Ivrigt tittar jag in i den och framför mig tonar stjärnor upp sig. Klart och tydligt, som om jag kunde röra vid dem. Plocka ner dem från himlen och strö ut dem igen; ett glittrande hav. Jag letar upp något jag tror kan vara ett stjärntecken och Mario bekräftar min teori. "Livets väktare" kallar han den för och nynnar nästan lite glatt för sig själv. Vi alla har en stjärnbild vi känner oss mer sammankopplade med, säger han. Livets väktare representerar naturen. Jorviks floder, hav och djupa skogar. Blommorna. Gräset. Humlorna som flyger förbi och fåren som betar. Det är så vackert.

Av Chloe Silverpie - 29 september 2023 12:30


Nu börjar det äntligen bli svalare, mer blåsigt och ibland till och med regn. Jag älskar hösten så mycket och har väntat länge! Känns som det har varit en evig sommar i år (iofs också väldigt skönt och omtyckt) men nu är jag redo för kyla. Älskar att sitta inne efter en lång promenad eller ridtur med en kopp te i handen, en bra bok och njuta av vinden utanför. Det blir även lite lättare att börja plugga av någon anledning. 


lekte runt lite med ReShade. Lyckades göra ett bra preset med höstens färger men råkade trassla till det. Får fixas en annan dag.

Av Chloe Silverpie - 28 september 2023 23:39

Ååh, tänk att kunna få vara en liten älva som rider runt bland blommor & gräs

Av Chloe Silverpie - 12 september 2023 12:58

Av Chloe Silverpie - 8 september 2023 11:41


Taa-daa! Såhär blev tårtan! Supergod och jättestor, så den räcker gott och väl för alla som vill smaka en bit. Nedan följer lite fler bilder från födelsedagsfirandet.


Av Chloe Silverpie - 6 september 2023 17:23


Firandet i Jorvik, Moorland är i full gång! Det är första dagen på festen och självklart mycket som ska hinnas med att göras och förberedas. Först gick jag två tipspromenader. En i Moorland och en i Fort Pinta varav endast den första gick särskilt bra...



Efter att ha tagit en Quizmästare-titel råkade jag rida förbi Mrs. Holdsworth som hade problem med hönorna-- de hade rymt och hon behövde äggen till den tårta hon höll på att göra! Såklart erbjöd jag mig att rida runt och försöka hitta alla. Som tur var hade de inte hunnit särskilt långt.


(fast vad är det här? hann inte med att animera animationen eller ...?)


För att kycklingarna skulle må så bra som möjligt trollade jag fram växte vi upp majs som de kunde äta. Helt naturligt utan magi! Sedan var det dags att plocka in äggen. 



 

När vi fått äggen var det såklart dags att baka tårtan! Jag sprang runt och frågade besökarna vilken smak de helst ville ha. Tyvärr var det endast Big Bonny som gillade jordgubbstårta mest, men eftersom det är min favorit så var det jordgubb det fick bli. Nu är tårtan i den portabla ugnen... spännande att se hur den smakar då vi inte följde något recept.


Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards