ScyPie

Alla inlägg under april 2015

Av Chloe Silverpie - 30 april 2015 16:55

Hey!
Eftersom att det är Valborg idag och vi ska få gäster har hela dagen gått åt till att förbereda. Därför kommer inlägget imorgon och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det! :(

Hoppas ni får en fin Valborg.
Kram,
/Chloe S.

Av Chloe Silverpie - 23 april 2015 13:54

Heeey! Bjuder på massa bilder i detta inlägget.. Lite FÖR många...

 

Igår fick Moorland ett helt nytt utseende. Texturerna har ändrats och en del NPCs har också fått en ny makeover.

Det kom nya uppdrag där vi bland annat får hjälpa May med stallet och hennes kusins häst.


De nya uppdragen har jag inte så mycket att säga om (va nej jag har visst gjort alla uppdrag.... det laggade för mycket). Men det är alltid lika trevligt med uppdrag. Dessutom låter de jätteroliga!


Nya Moorland

 


Om jag ska vara helt ärlig var jag skeptisk i början till förändringen men efter att jag såg det live, i spelet, så ändrade jag faktiskt mig. Tycker det är mycket fint. En startar hela sitt äventyr i Moorland och där behövdes verkligen ett upplyft!


Det enda jag kanske inte gillar till 100% är de nya stenmurarna. De känns ganska "plastiga", men jag antar att en vänjer sig. Annars var de fina. Och, nu när jag tänker efter, var kanske de andra likdana..

Visst är det konstigt att en red förbi sakerna nästan varje dag (beror på hur mycket en spelar dock) och inte kommer ihåg hur det såg ut?




Vissa NPCs har även fått ett nytt utseende. Till exempel Tan, Loretta och Jenna. Enligt mig ser de lite mer realistiska ut nu. Jag gillar det. Bobcat-jackan ser annorlunda ut nu. Innan var den mer rosa, nu är den lite åt det lila hållet. Vi fick även den jackan i ett uppdrag. Tror du att den också kommer uppdateras? Jag vill, faktiskt, inte det. Vill liksom "spara" något från gamla Moorland och Bobcats. Men det kanske skulle vara konstigt att rida runt i en sådan jacka? Haha.


Sne bild. Förlåt.



Och så: massa beröm till den nya smedjan. Älskar verkligen hur den ser ut nu, det är mysigare på något sätt och mycket finare med fler detaljer. Känns mer som en riktig smedja, innan var det som ett vanligt hus. Lite.


Kärlek till den nya smedjan. Nytt favoritställe...?



Tycker också väldigt mycket om hur butikerna ser ut nu. Iallafall där vid stjärnshopparna. Det är  inte så stor skillnad men det blev bättre på något sätt.. Något annat är att det finns fler Bobcat-medlemmar och två färger på buskarna nu. 


 


Butikerna och Bobcat-medlemmar


~ * ~


Woaah, lite långt inlägg kanske? Hahah.


Iallafall, efter Moorlands uppdatering hoppas jag faktiskt på att andra ställen också kommer uppdateras. Inte allt på en gång, men kanske lite då och då. Hade varit såå roligt att få ett uppdaterat StarStable Online. Innan har jag tyckt att det är väldigt stor skillnad på Skördebygden och Silverglade, i och med att texturerna ser annorlunda ut och att Skördebygden känns mer ''levande''. Men om det fortsätter såhär... Vem vet? Hoppas!


Kort sammanfattning: Mycket rolig uppdatering, härligt att få en uppfräschning. 


Ha en bra dag,

/Chloe S.

scypie.bloggplatsen.se - torsdagsuppdatering

Av Chloe Silverpie - 18 april 2015 14:30

Heeey!


Det har gått några veckor sedan jag slutade blogga och ja, jag har faktiskt saknat det. Speciellt när en har något att skriva om, vilket jag inte alltid har. Därför har jag bestämt mig för att komma tillbaks; på torsdagar. Jag hade tänkt att blogga varje torsdag om onsdagsuppdateringen.

 

Jag ska även uppdatera bloggens design idag och därför kommer det antagligen vara kaos idag hahah. Nu är alla hjärtans dag definitivt över, eller hur? Hoppas att du kommer att tycka om den!

 

Vet inte hur länge jag stannar, iallafall så länge jag har StarRider. Kommer antagligen ta en paus under sommaren. Annars har jag inget annat planerat..



Hoppas du har det bra,

återkommer på torsdag.





/Chloe

scypie.bloggplatsen.se - torsdagsuppdatering

Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards