ScyPie

Alla inlägg under maj 2015

Av Chloe Silverpie - 28 maj 2015 16:51

Heey!


Igår kom det ett litet uppdrag och ny utrustning till Gallerian. Äntligen finns det en matchande utrustning till lag-outfitsen!


Uppdraget var att hjälpa Baronessan med att hitta pärlorna till hennes pärlhalsband. Det var ett väldigt kort uppdrag och ja.. vad finns det mer att säga? Som belöning fick en ett par fina sneakers.




(RÄTT MIG OM JAG HAR FEL!) Senaste gången ett nytt område öppnade var den elfte november 2014, och sist vi fick huvuduppdrag var i augusti 2014. Det känns som att det är på tiden att det kommer nya huvuduppdrag snart, eller? Jag är väldigt nyfiken på hur handlingen kommer utvecklas. Vi har ju fått ganska många korta uppdrag på senaste tid, ska kanske börja stänga sprickor..

 


Bilden är HÄÄÄRIFRÅÅÅN (StarStables nyhetssida)


Nya painthästar kommer att komma till Jorvik! Jag skulle gissa på att de kommer inom en till två veckor.


Från nyhetssidan: "Vi har tagit en gammal favorit och lagt till en ny twist! Våra vackra nya painthästar kommer ha en speciellt utformad färg som är unik för båda sidor av hästen plus nya animationer!"


Jag läängtar. Har redan en painthäst, men de nya verkar vara väldigt fina! Påminner mig lite om quarterhästarna i formen, men det kanske bara är jag..  Är iallafall väldigt taggad på deras release.


Ha en bra torsdag,

/Chloe S.

scypie.bloggplatsen.se - torsdagsuppdatering

Av Chloe Silverpie - 28 maj 2015 12:00

Heeey!


Idag skriver jag ett vanligt inlägg också.

Jag bläddrade runt lite bland mina gamla bilder, och hittade jättemånga bilder från Skördebygden.



Minns ni detta?! När den första nyheten om att Skördebygden var påväg och sedan när vi faktiskt fick börja bygga bron. Jag sprang runt runt hela Silverglade och tittade över till andra sidan. Hahah, tog massa bilder.. 


Tre bilder hur det såg ut innan Skördebygden öppnades, tagna från andra sidan.

 



Bedrövade Dew's Farm


Jag tycker verkligen om Dew's farm, den känns så mysig och långt borta från allting. Det finns ju en transport dit, så jag antar att vi kommer få uppdrag i framtiden där vi gör iordning bondgården. Jag hoppas iallafall det! Är nyfiken på vem Dew egentligen är..


Sedan har vi ju Devil's Gap också. Vi har inte fått så mycket information om just Devil's Gap, mer än att det är en "farlig" och "hemsk" plats. Vi får även i ett uppdrag med Gavin undersöka Devil's Gap passagen. Luften blir då helt grå/blå/lila. 


Hittade faktiskt en bild därifrån, wehoo.

 


Och så är det ju också Den Brutna Tandens Ö. En liten ö med en ruin på och en helt trasig bro dit. Jag undrar verkligen vad den ön har för historia.

Ruin > hus > huset har brunnit ner till grunden.

Jag tror att det finns en intressant historia bakom, frågan är bara vilken.. Och varför heter det Den Brutna Tandens ö?


Känns som att det finns ganska många platser i Skördebygden jag vill veta mer om, hoppas på att StarStable Teamet fixar lite mer huvuduppdrag! Det var ett tag sedan...


Ha en fin dag,

/Chloe S.

Av Chloe Silverpie - 23 maj 2015 17:15

Heey!

SPOILERS FÖREKOMMER!


Idag gjorde jag klart uppdragsserien och var med på Tans födelsedagsfest.




Jag tycker att dessa uppdragen var riktigt roliga faktiskt. Lagom långa och så vidare. Har inte så mycket mer att säga om det..


Vi fick även en ny ryktesfraktion och ett nytt lopp.


Det nya loppet är som Bobcats ridbana fast åt andra hållet och hinder. En får 100 XP för loppet om jag minns rätt. Jag tycker att det är ett helt okej lopp, till och med roligt då jag gillar korta lopp. Jag blev dock lite besviken att det inte var paddock-tävlingen (i hur många inlägg har jag nämnt detta nu?!), men jag hoppas det loppet öppnar i framtiden. Eller så är det ett lopp en gör en gång under hela sin speltid på Jorvik, det skulle ju i och för sig göra loppet väldigt unikt. Dessutom går att rida banan även om det inte är en tävling, men.. Det skulle ändå vara roligt om det faktiskt blev en tävling där (mer XP).


Förra veckan fick vi börja göra dagliga uppdrag hos Jarlasson och denna vecka är det hos Bobcat. Jag är somsagt inte så mycket för ryktesuppdrag men jag tycker det är en rolig idé*. Har väntat ganska länge på en ryktesfraktion med Bobcat. Meen, jag tycker att Bobcats vildmarkstävling borde ge XP till Bobcats ryktesfraktion och kanske lite mer ryktespoäng, lat som jag är. Heh.



Just nu är Bobcat den enda NPC-ridklubben (heter det ens så?) på Jorvik som faktiskt finns. Jag undrar om det kommer komma fler, typ i Gyllenåsarnas dal eller någonting? Tan nämnde ju i och för sig att de ska hålla i en tävling mot en annan ridklubb.. Vi kanske får se mer ridklubbar i framtiden?


~ * ~


* = Jag tycker att ryktesfraktioner är en rolig idé, ja. En får bygga upp sin relation med andra NPC's, familjer med mera och får därför större utbud på kläder, mer lopp och så vidare. Idéen är bra genomförd också, det enda jag skulle vilja ändra på är att det går snabbare att gå från till exempel gillad till populär. Lite mer ryktespoäng från varje uppdrag alltså. Vissa är tillräckligt, men vissa är det vääldigt lite ryktespoäng en får och det tycker jag helt ärligt är ganska dåligt. Visserligen tar det tid att få andra att lita på en till 100% men ändå.. Just nu tröttnar en (LÄS: jag) ganska snabbt.


~ * ~


Ha en toppen dag,

/Chloe S.

scypie.bloggplatsen.se - torsdagsuppdatering

Av Chloe Silverpie - 22 maj 2015 21:30

Heey! Japp, det kommer spoilers.

Här kommer ett seeent inlägg..


Jag har gjort de första uppdragen idag, på grund av att min dator.. samarbetade inte som jag ville igår. Så nästa del av uppdragen kommer förhoppningsvis imorgon!


Såå, uppdragen.. Loretta försöker få Tan att tro att det spökar på Den Övergivna Bondgården i Nilmers Högland (vilket det även gjorde ett tag, om ni kommer ihåg Mr Hill?). Egentligen fixar Loretta en överraskningsfest för Tan. 


Så första uppdraget var, kort sagt, att hämta ett spöke från Donald. Dock hade ju nästan ingenting gått enligt planerna..



Här hjälper jag Conrad att samla material till synålarna i solnedgången.


Jag gillar ganska långa uppdrag där en får göra ganska många saker - och jag tyckte att dessa uppdragen var just sådana. De var roliga (hittills iallafall) och inte jättejobbiga. Det var inte bara springa fram och tillbaka utan en fick också göra saker. Hiss till dessa uppdragen!


Det har även öppnat en ny butik i Moorland, alla saker med Bobcat-tema! Den nya Bobcat-jackan finns att köpa där nu samt massa andra fina kläder och utrustning.


Jag är fortfarande väldigt nyfiken på Bobcats elittävling, men det känns som att det är den som redan finns i paddocken. Den tävlingen är ju väldigt efterlängtad (eller är det bara jag??).. Får se imorgon eller snart, iallafall.


Hästmarknaden har öppnat! Helt ärligt gör jag inte uppdragen där längre. Har liksom... tröttnat. Men det är kul att marknaden finns, ändå. Att vissa hästar, klädesplagg och utrustning blir lite mer unika.


Ha en superfin helg,

/Chloe S.

scypie.bloggplatsen.se - torsdagsuppdatering

Av Chloe Silverpie - 21 maj 2015 16:30

Heey!
Har ändrat typsnittet på bloggen till Verdana istället!


Uppdateringen igår flyttades fram till idag, och den blev just klar. Därfööör, tänkte jag skriva om uppdateringen imorgon istället (det kan dock bli lite sent).
Vi har fått informationen om uppdateringen, och jag tycker den verkar jätterolig! Dessutom är jag nyfiken på Bobcats elitridbana. Jag hoppas det är den i paddocken..


Gick igenom mina gamla SSO-bilder, och helt ärligt. Det är SÅ många bilder.. 


Här är en gammal redigering jag har gjort. Började göra en berättelse, men det gick väl.. inte så bra. Den handlade iallafall om en hästtjej som drömde om en egen häst, och en dag hittade hon en i skogen. :)) Hahah, väldigt bra story va?

 


Påtal om ingenting, skulle jag gärna kunna döpa en häst till -day! Tänk hur kul det skulle vara att döpa en häst till Sunday.. (Allvarligt, det skulle vara ganska coolt.) Önskar egentligen att de lägger till fler namn till hästar.

 


Vi ses på fredag,

ha en bra torsdag tills dess!

/Chloe S.

Av Chloe Silverpie - 14 maj 2015 17:18

Heyy!

Igår var det uppdatering, som vanligt, och det kom nya uppdateringar till Paddockön!


Okej, först, denna hoppbanan. Jag älskaaar den. Hindrena går att riva! Stort plus där. Hoppas att det kommer mer tävlingar där det går att riva hinder. Hoppbanan är ganska svår, iallafall den första gången (för mig) vilket jag tycker om!


Det kom även dagliga uppdrag på Paddockön hos familjen Jarlasson. Helt ärligt är jag inte så mycket för dagliga, men kläderna i butiken är väldigt fina så ska iallafall försöka.. Men det är alltid trevligt att få lära känna nya NPCs i spelet.


Väldigt exotisk plats med palmer och isbjörnar.. mhm

 


Och sist; om ni vill få denna fina tröjan, skriv in värdekoden STARSWEATER4U ! Det verkar som att loggan har börjat användas nu, och jag tycker fortfarande den är mycket fin. Väntar på att de ska uppdatera launchen också.


Jag har inte sådär jättemycket att säga mer, såå..


Ha en bra Kristi Himmelsfärd,

/Chloe S.

Av Chloe Silverpie - 7 maj 2015 17:19

Hey!            Värdekod 200 starcoins, gäller till 11 maj: MAY200SC4U

 


Igår kom det tre stycken nya quarterhästar i olika färger samt nya kläder och utrustning.

 

Då jag (som alltid) har jättesvårt att hitta nya grejer i gallerian vet jag inte vad som är nytt. Så, jag funderade lite. Hade det inte varit roligt med en funktion som visade vad som var nytt, på något sätt? Inte världens viktigaste detalj, men det skulle vara ganska kul.

 

Det kom även tre nya quarterhästar! Totalt finns det sex stycken på Jorvik och jag tycker de är såå söta!

 


Jag själv tycker att alla är väldigt fina. Mycket fina färger, även om den längst till höger ser lite för blå ut för MIN smak. Otroligt välgjorda också!

 

Om jag någon gång i framtiden köper en quarterhäst tror jag att det blir den i mitten. För mhm, vad gullig.

 

Uppdraget med Ed Field är tillgängligt även denna veckan. Tycker Ed Field är en rolig karaktär i spelet, med sina... eh... goda recept.

 


Hästmarknaden är öppen igen, denna gång i Fort Pinta.

 

Ha en underbar dag,

/Chloe S.

scypie.bloggplatsen.se - torsdagsuppdatering

Av Chloe Silverpie - 1 maj 2015 15:44

Heeey!

Igen, förlåt för sent inlägg...


I onsdags kom det ett nytt uppdrag med Ed Field, nya kläder och vi fick även se hur StarStables nya logga kommer att se ut!


Jag älskar den! Precis som StarStable Teamet ville så tar den inte bort spelkänslan vilket jag tycker är superbra. Spelet är ju fortfarande samma. Gillar verkligen att R:et är en "del" av hästen också. Den nya loggan känns mer modern och fräsch. Jättesnygg!


Uppdraget med Ed Field var väldigt kort. Fånga recept som blåst bort. Som belöning fick en dessa skor:


Jag tycker att de var superfina! Inte för moderna heller.. väldigt söta.


Det kom nya kläder till Gallerian som nu är fylld med vackra kläder och utrustning. Jag undrar om de kommer att öppna en ny butik där snart? Hela tredje våningen är ju fortfarande stängd.


Eftersom jag har noll koll på vad som är nytt där så tänkte jag visa två klädesplagg jag vill se mer av!



Till att börja med, denna jättehäftiga hatten! Den heter Blå Stadshatt.

Skulle gärna se den i andra färger, som svart, vit, röd och så vidare. Allt passar förresten i svart och vitt.


Lagoutfitsen! Så cool idé och perfekt om en ska tävla mot andra med mera. Just nu finns outfiten i blå och röd, skulle gärna ha gul och grön också. Och tänk hur grymt det skulle vara om det fanns en lag-utrustning också??


Sammanfattning: Inte jättestor uppdatering men eftersom att de två föregående uppdateringarna var ganska stora så gör det ju absolut ingenting. Fina saker!


Ha en superbra helg! Det är fredaaaag!

/Chloe S.

scypie.bloggplatsen.se - torsdagsuppdatering

Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards