ScyPie

Alla inlägg under oktober 2021

Av Chloe Silverpie - 31 oktober 2021 01:00


25 oktober 1769. Långt upp i bergen i Gyllenåsarnas dal, väl undangömt från snokande människor hittade jag i dag ett altare. Inga djur verkar gå nära, förutom en vit korp som jag hann se som hastigast innan den flög iväg.


26 oktober 1769. Jag gick tillbaka till altaret idag. Det är något med det stället som kallar mig tillbaka... Nära altaret hittade jag en gammal bok, fuktskadad och knappt läsbar. Det verkar stå någonting om korpfjädrar och ben, men vad det är till har blivit utsuddat med tiden. Korpen var där i dag igen; den satt och stirrade på mig hela tiden. Det är något som inte stämmer med den, ty den skimrar konstigt i ljuset.


30 oktober 1769. Nyfikenheten inom mig vann. Jag samlade ihop allt som stod i boken och la det på altaret. Vi får se vad som händer. Korpen var borta idag, men jag hörde flaxandet av vingar när jag gick därifrån. 


31 oktober 1769. Altaret var ett misstag. Jag har inte sovit en blund sedan igår, det känns alltid som någon tittar på mig. Observerar mig. Var jag än går hör jag vingslag. Den där korpen... Det kan inte ha varit en levande korp, den var alldeles för... för glasaktig. Jag är rädd att jag har väckt liv i något som inte bör vara levande. Till och med nu kan jag hö


En mäktig varelse har fått tillbaka sin trognaste följeslagare. Dess krafter växer sig starkare i takt med magin som binder de båda samman. Det är bäst att hålla sig inne om natten, och hoppas att det inte är du den väljer i natt. Ljudet av vingar, ekandes i den annars tysta natten, är all förvarning du får... 

Av Chloe Silverpie - 30 oktober 2021 15:15


Det säger sig, att om man sjunger en ovanligt vacker melodi, men ack så sorglig, kan man locka fram en Sorgesångare. En majestätisk häst med vit päls såsom månskenet och blommor i sin man; ögon gnistrandes som vita opaler. Men låt dig inte luras av dess skönhet, ty en Sorgesångare har mer dystra avsikter än du kan föreställa dig.



Den tycker särskilt om att hålla till vid vattendrag. Du kanske inte märker det först, men allt eftersom du litar mer och mer på Sorgesångaren börjar den byta färg på sin päls: från vit till en havsgrön färg. Det är då den slår till; när du sätter dig upp för att rida tar den dig ner till närmsta vattendrag och sjunker under ytan...


Av Chloe Silverpie - 30 oktober 2021 00:48

Såhär i slutet av oktober när spöken brukar komma tillbaka och hälsa på i Jorvik, brukar jag bege mig till Gyllenåsarnas dal. I natt gjorde jag samma sak och jag träffade många små filurer som jag inte kunde motstå att gosa med. Titta vad söta!


Av Chloe Silverpie - 26 oktober 2021 15:13


Idag var Luna och jag och hälsade på en gammal god vän, Pi. Titta! Vi matchade till och med omedvetet! Det var ett tag sedan vi sist sågs; så Pi föreslog att vi skulle koka ihop en trolldryck för gamla tiders skull...



Så många flaskor med olika ingredienser... Jag vet inte hur hon håller reda på innehållet, men resultatet blev lyckat, så jag kan inte klaga för mycket.


Av Chloe Silverpie - 23 oktober 2021 20:42

Nejj, inte de svamparna!! 

Av Chloe Silverpie - 23 oktober 2021 02:00

lunation (av latin luʹna ’måne’)tidsintervallet från nymåne till nymåne. NE

 

Där, i månskenet, fann jag henne. När tiden blev stillastående och hovarna gled över ängen, när månen kikade fram bakom molnen och avslöjade den vackraste syn jag sett. Så spöklik, med skimrande ben i den klara natten, men så graciös att jag inte kunde ta ögonen från henne. 

 

Visioner, som spillror, skärvor, flimrade förbi. Av nuet, av dåtiden, av framtiden. En början och ett... slut?

 


Dåtiden, spökhistorier -- kärt barn har många namn -- berättade med viskande röster och darrande händer. Vad gömmer sig bakom berättelsen? Ett skrämmande obehag eller ett tragiskt slut?

 

 

Välkommen till familjen, Luna! Hon har ännu inte öppnat upp sig helt, det tog ett tag innan jag ens fick komma nära, men jag ger inte upp. Denna själ har varit ensam alldeles för länge.

Av Chloe Silverpie - 21 oktober 2021 23:54


I dag var det Applecakes tur att få följa med mig på mina äventyr! Utklädnaden idag blev alv-inspirerad. Sedan red vi till Moorland för att gå bus eller godis. Boo!


Av Chloe Silverpie - 21 oktober 2021 00:49


Darkpearl fick äran att följa med mig på ett viktigt uppdrag i dag: karva pumpor! Snart är det Halloween och en av mina favoritsysslor är såklart att hitta på olika designer att skära ut. Arg, ledsen, glad...? Det bästa är sedan när det blir mörkt på kvällen och man får se dem lysa upp! Så vackert och stämningsfullt.



Sedan tyckte jag det var roligt att förklä mig till en pumpa själv och gömma mig i stacken... Nu snackar vi kurragömma!


Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards