ScyPie

Alla inlägg under maj 2014

Av Chloe Silverpie - 23 maj 2014 18:45

Med den snygga västen vi fick från uppdragen som kom in onsdags gjorde jag en röd outfit.

Av Chloe Silverpie - 23 maj 2014 18:33

Hej på er!

Idag avslutade jag mitt StarRider. Det går ut imorgon och jag kommer alltså inte kunna skriva så mycket om uppdateringarna med mera.

Jag hoppas ju såklart att jag kommer kunna bli StarRider (om inte annat på  gratishelgerna!) och testa alla uppdateringar som kommer att komma.


Av Chloe Silverpie - 23 maj 2014 12:49

Hej!

Igår publicerade Starstable teamet en tjuvkik, som jag inte tror ni har missat.

Själv tror jag att det är en Tinker, men jag vet inte. Är inte så bra på hästraser.

Minns ni att vi fick en tjuvkik på en arab innnan de gick att köpa?

Av Chloe Silverpie - 21 maj 2014 16:07

Hej!

I dagens uppdatering fick man möta Big Bonny. Jag tyckte hon var en väldigt rolig typ!


Klocktornet och Barneys Silo:

Jag hoppas verkligen att man kan gå in där även när uppdragen var slut. Rummen var verkligen jättebra gjorda och jag älskar utsikten.


Uppdragen:

Roliga, med tanke på att man fick besöka klocktornet och silon.

Ska bli spännande att se hur det går med klockan. Jag hoppas verkligen att den kommer gå i rätt tid! Skulle ju vara superbra.


Kläderna:

Fina.



Se upp allihopa!

Här kommer jag och Big Bonny och ska rädda Silvergladebyn!!


Betyg:

Denna uppdateringen får 3 av 5 av mig.

Av Chloe Silverpie - 19 maj 2014 20:08

Hej!

Eftersom det ar varit lite tyst på bloggen den senaste tiden tänkte jag skriva om vad jag tror komma hända i denna veckas uppdatering.


Fort Pinta - jag tror att det kommer hända någonting på den nya stranden. Det kanske kommer några uppdrag med Ferdinands hästmarknad (jag har för mig att de nya kläderna måste man väl vara populär med Ferdinands hästmarknad?) eller kanske kommer det något helt annat.


Nya hästar - det finns mer plats på Ferdinands hästmarknad för hästar nu så jag gissar på att vi kommer få nya. Har dock ingen aning om vilken ras. Det var även ganska länge sedan det kom nya.


Uppdrag och nya kläder - om inget annat av det över kommer tror jag nog på att vi kommer få nya 'kort'-uppdrag (inte huvuduppdrag alltså) eller/och nya kläder.


Vad tror ni händer i onsdagsuppdateringen denna veckan?


Av Chloe Silverpie - 16 maj 2014 12:59

Hej!

Idag flyttade jag äntligen till Fort Pinta!

Av Chloe Silverpie - 15 maj 2014 15:17

Hej!

Har funderat ganska länge på att flytta till Fort Pinta och efter gårdagens uppdatering blev jag ännu mer nyfiken på hur det skulle vara att bo i Fort Pinta.

Helst av allt vill jag bo i Silverglade nu när färjorna finns. Fort Pinta har ju även en stor strand nu som är jättemysig att rida på.

Jag har börjat fundera lite. Kommer Starstableteamet uppdatera mer i Silverglade eller kommer det fortsätta att vara i Skördebygden (bortsett från denna gången)?

Hoppas verkligen Silverglade också får lite nytt, som tillexempel mer vetefält, kanske. Steves gård blev mycket finare med vetefältet bakom!


Ha en bra torsdag!
Imorgon är det fredag, weehoo.

Av Chloe Silverpie - 14 maj 2014 18:45

Hej!

Nytt i dagens uppdatering:


Strand vid Fort Pinta

Stranden vid Fort Pinta är verkligen helt underbar! Undrar ju lite om icke StarRider kan vara där också (vilket jag hoppas!!), men det tror jag.

Sunstar och jag vid den nya stranden

 

Gillar den här bilden, man ser slottet och Fort Pinta i bakgrunden!

Ponnychampionat:

Känns kanske lite tråkigt att det inte var ett stort championat, om ni förstår vad jag menar? Men å andra sidan, tre stora championat som ligger nära varandra kanske inte heller är så jätteroligt?

Tyckte det var lite svårt att se tiden när alla stod där uppe, haha. :(


Roligt med så många ponnys. När jag stod där i mitten och skulle anmäla mig trodde jag faktiskt att jag red på en stor häst - men bara för en stund.


Musiken var jättehärlig och blev inte alls så stressad som jag brukar bli på de andra championaten.

Alla NPC's som stod med sina hästar vid kanten var jättetrevligt, stor hiss!




Ny väg:

En snabbare väg till stranden och Fort Pinta championatet. Superbra!

Väldigt mysig att rida på, den stör inte alls.


Jordplätt och vetefält:

Jordplätten.. Vad ska den vara till? Allt jag kan gissa på är en tävling.

Eftersom det går en väg upp till jordplätten måste det väl vara något liknande, eller?


Vetefälten är jättefina. 



Ferdinands hästmarknad:

De nya kläderna var fina, föll mig inte riktigt i smaken men alltid lika roligt med nya kläder! Vem vet, kanske köper jag något? 


Det finns nu också mer plats för hästar på pråmen. Kanske nya hästar snart?


Ny funktion, vinka:

Efter att sett alla skriva / i chatten innan ponnychampionatet undrade jag självklart varför alla gjorde det.

När jag fick veta att man vinkade om man skrev det red jag till Firgrove för att testa (ville inte testa bland andra om jag skulle vara lite irriterande hehe).

Och gissa vad som hände?

Chloe började vinka!

Jätterolig funktion, verkligen. Men det är lite irriterande då alla går runt och skriver /. 

Hade varit bättre om man inte såg det i chatten eller liknande, för nu känns det som alla spammar.

Sedan tror ju jag också att denna funktionen inte är klar och att den kommer utvecklas lite till, hoppas jag iallafall. Annars var det en väldigt rolig funktion. :)


Sammanfattning

Känns riktigt roligt att de förnyar Silverglade också och inte bara Skördebygden.

Det hände ganska mycket i denna uppdateringen.

Jag ger den betyger fyra och en halv av fem. Några saker hade kunnat vara bättre, men inte mycket!


Ha en bra onsdag!

Blogg om StarStable Online

#aesthetic #rp En blogg som sällan uppdateras~

Välkommen till ScyPie! ♥

 

 

 Jag heter Chloe Silverpie och rider runt på Jorvik sedan 2013 då jag kom hit en sommar och bestämde mig för att stanna. För det mesta gillar jag att ta fina bilder eller bara njuta av naturen, men jag hjälper också till där jag kan. Jorvik är en helt magisk plats och jag har så många fina minnen här!

 

      instagram @jorvikchloe

Kategorier okt.2020 –

⚫ #RP

Chloes äventyr på Jorvik.

huvudstory

Upptäck Jorviks huvudstory från Chloes perspektiv! 

⚫ Små Skriverier

Små berättelser som inte följer Chloe

⚫ funderingar

SSO, saker som kan bli bättre

⚫ miljöer

Platser runt omkring på Jorvik, text&bild. Stämningsfull

Diverse

 Önskelista

 Alla Mina Hästar

 10 Dagar Halloween 2021

12 Dagar Jul 2021

En Evig Halloween 2022

⚫ Snöiga dagar (dec.) 2022

Sök efter inlägg

Fråga mig någonting!

3 besvarade frågor

Tidigare inlägg

Gamla Kategorier 2013-15

Länklista

Här är min länklista!

Vill du vara med här skriv bara en kommentar med din bloggadress samt starstablenamn. :)





 


Ovido - Quiz & Flashcards